Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden van Loggen centrale verwarmingsservice en onderhoud

Bezoekadres: Hogeweyselaan 177e
1382 GR Weesp

Postadres: Postbus 23708
1100 EE Amsterdam

Telefoon: 0294 267 853
Fax: 0294 267 852
storingsdienst: 06 5743 1465


Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

"Loggen" : Loggen, degene die producten, waaronder c.v.-installaties, levert, installeert en onderhoudt;

"klant" : degene die de producten afneemt.

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

1. Deze voorwaarden gelden voor elke aanbieding en elke overeenkomst met betrekking tot producten van Loggen, voorzover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk is afgeweken.

2. Indien en voor zover Loggen producten van derden aan de klant ter beschikking stelt, zullen voor wat betreft die producten de voorwaarden van die derden van toepassing zijn. De klant aanvaardt de bedoelde voorwaarden van derden. Loggen zal deze aan de klant op zijn verzoek toezenden. Indien en voor zover de bedoelde voorwaarden van derden in de verhouding tussen Loggen en de klant om welke reden dan ook geacht worden niet van toepassing te zijn of buiten toepassing worden verklaard, geldt het bepaalde in deze voorwaarden.

Artikel 3. Offertes Loggen/Opdracht klant

1. De door Loggen gemaakte offertes zijn vrijblijvend. De in een offerte vermelde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven.

2. Een opdracht door een klant geschiedt door het indienen van een daartoe door Loggen verstrekt formulier, dan wel op een andere door Loggen toegestane wijze.

3. De opdracht van de klant kan uitsluitend schriftelijk worden aanvaard door Loggen.

4. Loggen is bevoegd niet over te gaan tot het aanbrengen, uitbreiden of wijzigen van een product, dan wel hiervoor bijzondere voorwaarden te stellen om te voorkomen dat de belangen van Loggen of die van die van één of meer aanvragers of verbruikers worden geschaad. Een dergelijk geval kan zich onder andere voordoen indien:

a de leveringscapaciteit van het energiebedrijf en/of de leveringsdruk van het waterleidingsbedrijf ter plaatse onvoldoende is;

b een energie en/of wateraansluiting ontbreekt;

c de klant in gebreke is gebleven een vordering die Loggen op hem heeft te voldoen;


Artikel 4. Annulering

Nadat partijen een overeenkomst hebben gesloten, kan de klant de overeenkomst annuleren. In dat geval is hij annuleringskosten verschuldigd ad 5% van de koopsom inclusief BTW. Indien de klant vijf dagen of korter vóór de afgesproken leveringsdatum de overeenkomst annuleert is hij een bedrag verschuldigd ad 20% van de koopsom inclusief BTW.

Artikel 5. Betaling

1. Betalingen geschieden:

- contant;

- per bank op voorhand;

2. Loggen heeft het recht voorwaarden te verbinden aan het uitvoeren van een bestelling zoals het vragen van een vooruitbetaling.

3. Ingeval van liquidatie, faillissement of surséance van betaling van de klant zullen de verplichtingen van de klant onmiddellijk opeisbaar zijn.

4. Door de klant gedane betaling strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van opeisbare termijnen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de klant dat de voldoening betrekking heeft op een latere termijn.

Artikel 6. Levering

1. Tenzij anders overeengekomen worden de producten bij de klant afgeleverd op kosten van Loggen. Het risico van de producten is vanaf levering voor de klant. Een overeengekomen levertijd is geen fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

2. Voorts is Loggen bevoegd een product niet aan te brengen, uit te breiden of te wijzigen dan wel geheel of gedeeltelijk weg te nemen, indien één of meer van de in of krachtens deze algemene voorwaarden gestelde bepalingen of voorschriften niet zijn of worden nagekomen.

Artikel 7. Toestemming eigenaar perceel

Indien de klant geen eigenaar is van het perceel waarin het product geplaatst moet worden, dient hij een schriftelijke verklaring van de eigenaar van het perceel te overleggen waarmee deze toestemming verleent voor het plaatsen, hebben, controleren, onderhouden, herstellen en wegnemen van het product door of vanwege de Loggen.

Artikel 8. Eigendom

De eigendom van een product gaat over op het moment van aflevering/installatie daarvan, tenzij anders is overeengekomen.

Artikel 9. Beëindiging van de overeenkomst

1. De vorderingen van Loggen op de klant zijn onmiddellijk opeisbaar in de volgende gevallen:

- indien na het sluiten van de overeenkomst aan Loggen omstandigheden ter kennis komen die Loggen goede grond geven te vrezen dat de klant niet aan zijn verplichtingen zal voldoen;

- indien Loggen de klant bij het sluiten van de overeenkomst gevraagd heeft zekerheid te stellen voor de nakoming en deze zekerheid uitblijft danwel onvoldoende is. In de genoemde gevallen is Loggen bevoegd de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten, danwel tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan, een en ander onverminderd het recht van Loggen schadevergoeding te vorderen.

2. Indien zich omstandigheden voordoen met betrekking tot personen en/of materiaal waarvan Loggen zich bij de uitvoering van de overeenkomst bedient of zich pleegt te bedienen, welke van dien aard zijn dat de uitvoering van de overeenkomst onmogelijk danwel dermate bezwaarlijk en/of onevenredig kostbaar wordt, dat naleving van de overeenkomst in redelijkheid niet meer kan worden gevergd, is Loggen bevoegd de overeenkomst te ontbinden.

Artikel 10. Gebreken; klachttermijnen

1. De klant dient de geleverde producten bij aflevering -of zo spoedig daarna als mogelijk- te (laten) onderzoeken. Hierbij dient de klant na te gaan of het geleverde aan de overeenkomst beantwoordt, te weten:

- of de juiste producten zijn geleverd;

- of de afgeleverde producten wat betreft kwantiteit (bijvoorbeeld het aantal en de hoeveelheid) overeenstemmen met het overeengekomene;

- of de afgeleverde producten voldoen aan de overeengekomen kwaliteitseisen of -indien deze ontbreken- aan de eisen die gesteld mogen worden voor een normaal gebruik.

2. Worden zichtbare gebreken of tekorten geconstateerd, dan dient de klant deze binnen acht dagen na aflevering/installatie schriftelijk aan Loggen te melden.

3. Niet zichtbare gebreken dient de klant binnen acht dagen na ontdekking schriftelijk te melden aan Loggen.


Artikel 11. Garantie

1. Loggen garandeert voor de duur van twee jaar na aflevering dat de door haar verkochte producten vrij zijn van ontwerp-, materiaal- en fabricagefouten.

2. Indien de in lid 1 genoemde garantie van toepassing is en de zaak een gebrek vertoont, is Loggen gehouden het gebrek binnen een redelijke termijn te herstellen.

3. Producten die plegen te worden thuisbezorgd, worden aan huis gerepareerd. Alle andere producten dienen bij Loggen ter reparatie te worden aangeboden.

4. Loggen kan er voor kiezen om in het kader van de garantieregeling een product te vervangen.

5. De garantie vervalt indien de klant de schade veroorzaakt door een onjuiste behandeling van een gegarandeerde zaak. Onder onjuiste behandeling wordt ondermeer verstaan: indien reparatie aan het product heeft plaatsgevonden door een ander dan (een opdrachtnemer van) Loggen.

6. De klant dient aan te tonen dat de zaak binnen de garantietermijn een gebrek vertoont waarvoor deze garantie geldt.

7. De garantie vervalt als het type- of serienummer van een zaak is verwijderd of gewijzigd.

8. De kosten met betrekking tot de uitvoering van garantieverplichtingen komen voor rekening van Loggen tenzij:

a. de klant het toestel niet overeenkomstig de bestemming heeft gebruikt;

b. de klant aan het toestel herstelwerkzaamheden, uitbreidingen of wijzigingen heeft uitgevoerd of doen uitvoeren anders door of vanwege Loggen;

c. de klant voor zijn rekening niet alle maatregelen heeft genomen, die naar het oordeel van Loggen nodig zijn om een behoorlijk onderhoud door of vanwege Loggen mogelijk te maken;

d. de door Loggen aangebrachte zegels, borgingen e.d. zijn verbroken;

e. de storingsmelding ongegrond blijkt te zijn;

f. de storingen het gevolg zijn van:

1. te lage gasdruk of onderbreking in de toevoer van gas en/of elektriciteit, gebruik van onjuiste brandstoffen of bevriezing die niet het gevolg is van de gemelde storing aan het toestel;

2. schade of wijziging aan het toestel door de klant veroorzaakt;

3. doorgeslagen zekeringen van de huisinstallatie, voorzover het doorslaan van de zekeringen niet veroorzaakt is door het product;

4. andere, niet onder sub 1 t/m 3 genoemde, van buitenkomende oorzaken.

Artikel 12. Verplichtingen klant

De klant is verplicht:

a. de producten overeenkomstig hun bestemming te gebruiken, voor bevriezing te behoeden, tijdig te ontluchten en met water bij te vullen en alle aanwijzingen omtrent de bediening, door of namens de Loggen verstrekt, op te volgen;

b. de door of vanwege de Loggen aangewezen functionaris in de gelegenheid te stellen het toestel te controleren, onderhouden, herstellen of verwijderen;

c. ervoor te zorgen dat het product bereikbaar is en blijft voor het verrichten van de onder b. vermelde werkzaamheden;

Artikel 13. Overname verplichtingen klant

Overname van de verplichtingen uit deze overeenkomst door een nieuwe bewoner van het pand waar het product is geplaatst, is slechts mogelijk na uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Loggen.

Artikel 14. Garantie gasbesparing

Indien een garantie van een bepaald percentage gasbesparing is afgegeven geldt deze slechts bij gelijkblijvende omstandigheden. Deze omstandigheden worden bij het sluiten van de overeenkomst vastgelegd door Loggen. Als geen schriftelijke vastlegging heeft plaatsgevonden door Loggen geldt de garantie niet.

Artikel 15. Incassokosten

1. Is de klant in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buitenrechte voor rekening van klant. In ieder geval is de klant verschuldigd:

- over de eerste f 6.500,-: 15%

- over het meerdere tot f 13.000,-: 10%

- over het meerdere: 8%.

Indien Loggen aantoont hogere kosten te hebben gemaakt, die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking.

Artikel 16. Aansprakelijkheid

1. De aansprakelijkheid van Loggen is uitdrukkelijk beperkt tot nakoming van de garantieverplichtingen zoals geregeld in artikel 11 van deze voorwaarden.

2. Bovenstaande beperkingen gelden niet indien de schade is te wijten aan opzet of grove schuld van Loggen.

Artikel 17. Onderhoudscontracten

De klant heeft drie mogelijkheden voor service- en onderhoudscontracten.

a. Onderhoudscontract

In dit geval heeft de klant recht op jaarlijks eenmalig onderhoud, zonder dekking van servicekosten buiten

de garantieperiode;

b. Servicecontract

In dit geval heeft de klant recht op een jaarlijks onderhoud waarbij bovendien de voorrijdkosten zijn gedekt alsmede het arbeidsloon, bij servicegevallen buiten de garantieperiode;

c. All-in sevicecontract

In dit geval heeft de klant recht op een jaarlijks onderhoud, waarbij zowel de voorrijdkosten, het arbeidsloon en de materialen zijn gedekt, bij servicegevallen buiten de garantieperiode.

De contracten kunnen op verschillende manieren worden afgesloten. Voor de contracten geldt een opzegtermijn van zes maanden voor het einde van elk kalenderjaar.

Artikel 18. Geschillenbeslechting

1. In afwijking van de wettelijke regels voor de bevoegdheid van de burgerlijke rechter zal elk geschil tussen klant en Loggen, ingeval de rechtbank bevoegd is, worden beslecht door de rechtbank. Loggen blijft echter bevoegd de klant te dagvaarden voor de volgens de wet bevoegde rechter.

2. Op overeenkomsten tussen Loggen en de klant is Nederlands recht van toepassing.

Loggen BV dient u van grondig advies en doet u desgevraagd een offerte.
Onze gecertificeerde monteurs leveren gegarandeerd vakwerk.